schodzenie się dzieci do przedszkola, rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami;
zabawy swobodne, przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy integrujące grupę;
gry i zabawy stoliczkowe, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne;
7.30 – 8.00
gry i zabawy ruchowe, zestaw ćwiczeń porannych, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy muzyczno – ruchowe,
zabawy i ćwiczenia mowy, logorytmiczne, oddechowe, gimnastyka aparatu artykulacyjnego;
ćwiczenia i zabawy rozwijające motorykę małą i wielką, percepcję wzrokową i słuchową;
8.00 – 9.00
3 - latki
prace porządkowe, czynności opiekuńcze i zabiegi sanitarno – higieniczne,
zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne
przygotowanie do śniadania;
4,5,6 - latki
Zajęcia dodatkowe
9.00 – 9.30 – ŚNIADANIE
9.30 – 11.30
zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego i planu pracy wychowawczo-dydaktycznej z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci, obejmujące wszystkie obszary edukacyjne;
gry i zabawy ruchowe, gimnastyczne, kołowe ze śpiewem, rytmiczne z muzyką;
przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze – w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych;
wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych;
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, praca kompensacyjno – wyrównawcza;
prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze;prace porządkowe, zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do obiadu;
11.15 – 11.30
3-latki
prace porządkowe, zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do obiadu;
11.30– 12.00 - OBIAD
sale na dole 3 i 5 latki
12.00 – 12.30 – OBIAD
sale na górze 4,5,6 -latki
12.00 – 13.30
3 – latki
odpoczynek – leżakowanie, zapewnienie różnych form relaksacji
czytanie bajek, wierszy, słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej;
4, 5 i 6 – latki
zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do zajęć wychowawczo – dydaktycznych, zabaw lub odpoczynku;
ćwiczenia i zabawy rozwijające motorykę małą i wielką, percepcję wzrokową i słuchową;
słuchanie bajek;
zapewnienie dzieciom różnych form relaksacji w sali i ogrodzie;
tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych;
13.30 – 13.45
prace porządkowe, zabiegi sanitarno – higieniczne, przygotowanie do podwieczorku;
13.45 – 14.00 – PODWIECZOREK
14.00 – 14.15
zabiegi sanitarno – higieniczne;
14.15 – 17.00
tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci
gry i zabawy ruchowe, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy muzyczno – ruchowe;
zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze;
tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci;
zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela;